Sunday, June 5, 2011

AKU AKAN JELES BILA ::::

salam mesra... yeee..sume orang ade perasaan cemburu, jealous, dan iri hati..
namun, tiap orang beza cmburunyer mengikut tahap..em bergntung owner punye body, mental n heart laaa...
bg orang jenis sensitif or sentimental, jelez dy lebih up berbanding orang y hati keras cam besi..
bakar byak kali pon x lebur..payoh den nak kato hah..

daripada analisis n observation y aku buat.. aku dapati bhwa..aku ni merupakan orang y sangat, tersangat kuat jelez..aku letak dri aku nih kat first level punye jelez..n aku akan jeles bilaaa... :


1. result exam orang len ag best dr aku! hah! ckp sal result, ag 3 ari jer result sem 2 nak kuar..fuiii..den tkot ekau hah! gapo mno laahh kputusan den nih hah!..seperti biasa, klo tgok member2 len result gempak2...mulo dahh..jelez bmen ahh..but time study maleh!..huh! saloh sapo??


2. mak bpak ak sayng or lebih2 kn adik bradik y len!hahaha..ni xtau nk kata lagu mana..kdg2 akk  cek y jeles tgok cek bler..cek dilebih2kn oleh mak...huhu..nak mkn apa, mak bg..sakit, mak soh mkn ubat..hehehe best2..cm ank mnja la plak.. tp kkdg cm cmburu gak laa ble..bkn time kita rtu y dimanjakan..hemm..alaaa perkara biasa la tuhh..kasih sayang dari mak bapak kan sentiasa di hauskan dan didambakan oleh sekalian anak2..

 3.bf mkn ngn orang len! hah! ni y x biasanye ni..kalo laa aku da ad boy friend ti.. ak akn jeles sgt klo dy mkn ngn orang len..orang len di sini, bukan bermaksud dy men kayu tiga..but klo lah dy kuar mkn x ajak aku....or xde msa kuar mkn ngn aku (bukan makan aku)..kuat makan den ni hah...gamak pokai la bkal gewe aku tu.

 4.bila tgok orang len sempurna jer hidup mereka mata aku ni jhat! pntang tgok org len hdup senang..xde masalh, bhgia spnjg masa, kaya, cntik, ad pangkat, disukai ramai, femes, pndai.. hahaha..len kali klo xnk tgok sume tu, tutp je la mta..kuang3...aku dok perhati orang len..hidup senang jer cm xde masalh..huh! betol ke mekeme sume xde masalah..tuu la pndangan luaran..dlmn kita xthu..thu nyer jelez besar2..huahua..

 5.bila barang kepunyaan aku, jadi milik orang! ehem3..jgn silap! ni bukan sal rebut kekasih or rmpas kekasih orang yaa..hikhik..ni nk ckp sal material, barang2..y mulanya aku punye..then jadi milik orang len.. xkesa la klo bg or di curi brng kepunyaan den asalnya..bkn x ikhlas atau mengunkit..but..biasalah manusia..ag2 den ni..den tok seh le tgok brg2 then pd orang len..dtg plak nyesal nye..cth kata2 dlm ati.: hush! lawa plak dy pkai bju aku! thu x bgi.. kihkih..notty lak den nih...em tp klo nk lpas kn bf tok orang..(Ble da ad bf t) ak x jeles kot..bkn sebb ak xde perasaan atau x berhati perut..tp almakllum "jodohkan di tangan tuhan"..

 6.kawan-kawan rpat aku kwan ng org hehehe..ble tgok kwan den bek ngn orang len..den jelez gtu hah! tp tu dlu la time sekolah..skrg dah kureng..mybe fikiran da mtang kit..(hhahaha..sebnrnyer da xde idea..n da ngntok..len kli ade mse den dok crita ag..)



"cemburu itu peluru"



No comments:

Post a Comment